Chińskie Allegro czyli zakupy z Chin w praktyce

Chińskie Allegro czyli zakupy z Chin w praktyce – o co w tym chodzi.

Chińskie Allegro czyli zakupy z Chin za pośrednictwem Aliexpress, serwisu który jest obecnie jednym z największych portali zakupowych na świecie, w liczny kategoriach znajdziecie dosłownie wszystko w bardzo korzystnych, niekiedy niewiarygodnie niskich cenach.
Korzystają z niego miliony zadowolonych klientów a samej aplikacji mobilnej pobrano już ponad 50 mln! Serwis oferujący zakupy z Chin zyskuje także coraz większą popularność w naszym kraju, w związku z czym chiński gigant udostępnił ostatnio wersje serwisu w języku polskim, którą znajdziecie tutaj: pl.aliexpress.com, niestety jest to tłumaczenie rodem z google translate i osobiście używam anglojęzycznej wersji serwisu, jednak przyznaję 
chińczykom plus za ukłon w stronę klientów z Polski. Jest to zapowiedź tego, że serwis zamierza ostro namieszać na naszym rynku.Chińskie Allegro czyli zakupy z Chin

Chińskie Allegro czyli zakupy z Chin w praktyce – Jak korzystać i płacić za zakupy

Robienie zakupów na Chińskim Allegro jest niezwykle proste, wszystko szczegółowo opisałem w poście Jak kupować na Aliexpresssam proces dokonywania zakupów jest bardzo intuicyjny i nie różni się od popularnych na innych serwisach schematów.
Pierwszym krokiem jest założenie konta, w tym miejscu należy pamiętać o dokładnym uzupełnieniu danych, następnie potwierdzamy założenie konta poprzez potwierdzenie adresu e-mail. Po dokonaniu tych czynności możemy rozpocząć zakupy poprzez dodawanie rzeczy do koszyka. Kolejnym krokiem jest opłacenie naszego zamówienia, natomiast przed dokonaniem płatności wpisujemy w opcjach dostawy nasze dane adresowe. Zapłacić za przedmioty na Aliexpress można na kilka sposobów, najbardziej popularne to: płatność kartą płatniczą lub debetową oraz opcja przelewy24– moim zdaniem najlepsza opcja płatności, płacimy bezpośrednio poprzez logowanie do swojego banku, który płacąc dokona przewalutowania po aktualnym kursie. NaAliexpress nie zapłacimy za pobraniem, przynajmniej nie jest to ogólnodostępna opcja płatności. 

Chińskie Allegro czyli zakupy z Chin w praktyce – przesyłka i bezpieczeństwo

Wielką zaletą zakupów z Chin jest tzw. Free Shipping czyli darmowa przesyłka, oczywiście do wyboru mamy też płatne sposoby dostawy i ja również z nich korzystam ale tylko w określonych sytuacjach. Z płatnej przesyłki korzystałem przy okazji zakupu telefonu Oukitel K6000 oraz projektora Ledw obu przypadkach zależało mi na czasie dlatego zdecydowałem się dopłacić aby przedmioty dotarły jak najszybciej. Przeważnie jednak wybieram Free Shipping, co wiąże się z tym, że czekam na przesyłkę od 7 dni(w przypadku bardzo małych przedmiotów) do 60 dni (np. buty), przeważnie paczki docierają w około 2-3 tygodnie. Oczywiście zdarzają się przypadki, że zamawiany przedmiot nie dociera w określonym czasie lub zdecydowanie odbiega od opisu w aukcji. O takich zakupowych wpadkach mogliście poczytać we wpisie Oczekiwania vs. realne zdjęcia, jeśli jednak z głową podejdziemy do Aliexpressowych zakupów toryzyko jest bardzo niskie.
W poście o kupowaniu na Aliexpress opisałem jak wyszukiwać przedmioty. Bardzo istotna jest ilość zamówień oraz ranga sprzedającego oraz ocena przedmiotu przez innych kupujących. Chińskie Allegro czyli zakupy z Chin
Kupując przedmioty od niesprawdzonych sprzedawców lub takie z kiepską oceną ryzykujecie, że towar do Was nie dotrze lub, że będzie on kiepskiej jakościChińskie Allegro czyli zakupy z ChinŚwietną opcją na sprawdzone zakupy są recenzje, które możecie znaleźć na wielu facebookowych grupach m.in. na Aliexpress- super jakość za dobrą cenę, dzięki zakupom innych użytkowników Chińskiego Allegro możemy podążyć przetartymi przez nich ścieżkami i kupić sprawdzony przedmiot. Dodatkowo warto także zapoznać się z listą Polecanych sklepów na Aliexpressgdzie znajdziecie najlepszych sprzedawców w kategoriach. Ważny aspektem chińskich zakupów jest śledzenie przesyłek, jest to swego rodzaju trzymanie ręki na pulsie. Więcej informacji dotyczących lokalizowania swoich paczek znajdziesz w tym poście.
Co jednak w sytuacji gdy przedmiot nie dotrze lub znacznie odbiega od opisu w aukcji?!Aliexpress posiada jeden z najlepszych systemów ochrony kupujących z jakim się spotkałem. Cała procedura trwa bardzo krótko a do wyboru mamy opcje pełny zwrot (full refund) lub częściowy zwrot (partial refund). Oczywiście musimy mieć podstawy aby starać się o zwrot dlatego wniosek musimy odpowiednio opisać. Świetnym zabezpieczeniem przed oszustwami ze strony sprzedających jest fakt, że musimy potwierdzić otrzymanie przedmiotu aby pieniądze trafiły z z systemu płatności Aliexpress do rąk sprzedawcy. W praktyce wygląda to tak, że zgłaszamy wniosek o refund i po kilku dniach otrzymujemy zwrot na konto

Chińskie Allegro czyli zakupy z Chin w praktyce – co warto kupić?

Wiele przedmiotów na Aliexpress jest warta uwagi, dla mnie swoistąkopalnią zakupowych pomysłów są wcześniej wymienione grupy na Facebooku oraz promowane oferty na stronie głównej chińskiego serwisu:
Są oczywiście kategorie, które staram się omijać, ale to raczej z uwagi na zabawne zdjęcia na jakie trafiłem w internecie :) Sam jestem wielkim fanem chińskiej elektroniki i ciekawych przedmiotów codziennego użytku. Część zakupów recenzuję na blogu i możecie je znaleźć tutaj.

Chińskie Allegro czyli zakupy z Chin w praktyce – kupony, wyprzedaże, ciekawostki

Aliexpress oferuję swoim klientom także szereg różnego rodzaju kuponów zniżkowych – więcej informacji na ten temat znajdziecie w poradnikuktóry specjalnie dla Was przygotowałem. Pełną lista znajduję się pod adresem http://coupon.aliexpress.com/.
Kilka razy do roku chiński gigant przygotowuję również różnego rodzaju wyprzedaże. Kolejna wyprzedaż zaplanowana jest z okazji obchodów chińskiego nowego roku i odbędzie się w najbliższych dniach! Chińskie Allegro czyli zakupy z Chin
Aby jednak nie dać nabić się w butelkę przy okazji wyprzedaży to polecam Wamświetne narzędzie do monitorowania cen produktów oraz do wyszukiwania przedmiotów za pomocą zdjęcia, program o którym mowa to Chnprice.commożecie go pobrać w postaci wtyczki do przeglądarki.
Chińskie Allegro czyli zakupy z ChinDzięki zainstalowanej wtyczce otrzymacie nie tylko wykres jak kształtowała się cena przedmiotu, dowiecie się również kilku ciekawostek o sprzedającym.

Chińskie Allegro czyli zakupy z Chin dają nam niezwykłą możliwość uczestnictwa w wielkim światowym przedsięwzięciu, gdzie poprzez kliknięcie kup teraz, wędruje do Nas przedmiot z kraju oddalonego o tysiące kilometrów, za który najczęściej zapłaciliśmy bardzo niewiele. Te elementy sprawiają, że zakupy na Aliexpress są bardzo uzależniające, dlatego przemyśl to! Popadnięcie w aliholizm jest bardzo łatwe, wyjście stanowi duży problem. 
 Chińskie Allegro czyli zakupy z Chin
Aliholik
Aliholik
Mam na imię Kuba i jestem aliholikiem. Zaczęło się niewinnie - szukałem z ciekawości koszulki. Znalazłem, zamówiłem, otrzymałem. Potem kolejną i kolejną... i kolejną. :) Teraz zamawiam wszystko, wciąż i bez opamiętania. Ubrania, zegarki, akcesoria, gadżety. Jeśli chcesz, abym podzielił się z Tobą tą specyficzną zajawką, obserwuj mojego bloga.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

  1. PN
    Właśnie otworzyłem spór na Aliexpress. Zobaczymy czy jest tak szybko i bezpiecznie. Inny towar już dostałem. Nawet dość szybko. Od wylądowania w Warszawie do mojego urzędu pocztowego minęło półtorej doby. Czy gdyby przesyłka była oVATowana to było by jakoś oznaczone na kopercie, czy gdzieś? Czy mogą przysłać później?
    • Gdyby do zapłaty był Vat to odpowiednie pismo dotarłoby przed otrzymaniem przesyłki :)jednak o ile nie zamawiamy elektroniki to zdarza się to niezwykle rzadko.
  2. PN
    Zakończyłem spór na Aliexpress. Zaraz po Chińskim Nowym Roku (świętują ten Rok przez 2 tygodnie :-)), sprzedawca zatwierdził żądania. Dwa dni później dostałem na konto zwrot pieniędzy. Tak więc rzeczywiście, szybko i bezpiecznie.
  3. Mirela
    Mam pytanie, czy kupując Iphona 6s będę płaciła cło?
    • Cła na pewno nie. Elektronika jest z niego zwolniona. Możesz zapłacić ewentualnie VAT o ile oczywiście zostanie nałożony. Szanse to 50/50. Poczytaj o iPhonach z Aliexpress bo najczęściej te dostępne na aukcjach to tzw „refurbished phones” czyli telefony, które zostały odnowione, więc mogą nie posiadać wszystkich oryginalnych części. Ja osobiście polecam Ci telefon Xiaomi Mi5 :)

评论

  1. Bardzo ciekawie napisane. Super wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    回复删除
  2. Mi również zdarzyło się już kilkukrotnie coś zamówić z tej platformy i jestem zadowolona z moich zakupów. Natomiast ja najbardziej lubię jak produkty kupione przez internet dostarczane są firmą kurierską https://www.sendit.pl/cennik/cenniki-krajowe/fedex gdyż wtedy najkrócej czekam na swoją przesyłkę.

    回复删除
  3. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    回复删除

发表评论

此博客中的热门博文

Is the price of the product most important?